Her har dere mitt fine tantebarn på 3 år. Hun er et lysende eksempel på hvor tidlig barn nå blir dyktig på tekniske duppeditter. Hun har lenge fått spille på morens Iphone, så hun finner lett rundt på den. Noe jeg ikke har sjans til å klare. Å bruke vanlige digitalkamera er en lek. Men blir en utfordring når hun ikke får lov til å gli mellom bildene slik som man gjør på en touchtelefon. Vi lo godt når hun sto å dro fingeren over bildene for å vise neste:)
Jeg tror at barn i større grad en før blir eksponert for data og tekniske instrumenter. Dette mener jeg er med på at de blir for dyktige for vanlige program som brukes i skolen nå. Jeg har sagt det før å sier det igjen; Det er viktig at vi som lærere utvikler oss selv hele tiden og er nysgjerrig på utviklingen som skjer. Kun slik er vi i stand til å tilby elever den utfordringen de har krav på.
God fortelling som du reflekterer inn i vår kontekst på en utmerket måte.
SvarSlett